26 mrt 2012

een tijdje

Maarten gaat nu vier weken naar school met de dag vindt hij het leuker worden, gaat zich steeds meer op zijn gemak voelen en mengt zich tussen de andere kinderen. Vorige week hadden we een gesprek met zijn juf, ze ziet een stijgende lijn vind hem in sommige dingen nog wel jong. na de eerste schrik vroeg ik wat ze daar mee bedoelde, ze gaf aan dat zijn kleine motoriek nog wat achter liep en hij niet boterham zakje kan open maken. Tja dat klopt niet helemaal met onze beleving als er één was die al een draadje in een klein gaatje kon steken dan was het onze Maarten wel. Ik merk dat ik onzeker ben, doet hij het goed met zijn ontwikkeling, krijgt hij vriendjes, redt hij het allemaal wel Gelukkig heb ik een hele lieve vriending die voor mij goed kan relativeren en krijg steeds meer vertrouwen in onze oudste man. Ik kijk wel eens naar andere kinderen van zijn leeftijd en dan denk ik zo die praten goed of zo dat zij dat al kunnen. Een ding wat ik heb geleerd is dat Maarten, Maarten is en hij zijn eigen weg mag en kan uitstippelen en dat is ook met zijn ontwikkeling hij doet het op zijn manier. Met betrekking tot het praten dat is nog niet altijd even duidelijk, de logopediste had aangegeven dat het misschien wel komt doordat zijn lichaam zo hard moet werken vanwegen zijn cf dat het praten niet belangrijk genoeg was, degene die Maarten kennen weten ook dat hij heel goed kan duidelijk maken wat hij wil zonder veel worden te gebruiken haha. Volgende week weer onderzoek ben benieuwd of hij is aangekomen en gegroeid is spannend.

1 opmerking:

opa Joop zei

Peetje maak jullie geen zorgen Maarten bepaald het tempo zelf wat zijn ontwikkeling betreft.
Neem maar van mij aan dat Maarten er zal komen, alleen al het optimisme van dat kereltje is bijzonder die lach van hem zal hem heel ver in het leven brengen prachtig hoor let maar op groetjes opa Joop