2 apr 2012

elk jaar het zelfde liedje...

Vandaag is Maarten voor controle naar het WKZ geweest elke 3 maanden is het weer spannend is hij aangekomen en gegroeid? Gegroeid is hij zeker wel 2 cm erbij maar aangekomen nee, wel afgevallen. Tja is niet zo gek natuurlijk naar school gaan kost veel energie voor onze man. Zoveel nieuwe indrukken ja dat maakt je moe en dan kun je niet goed eten. Eigenlijk maak ik me niet zo druk over zijn gewicht, we gaan hem weer extra drankjes geven en hem zoveel mogelijk proberen te laten eten. Waar ik wel mee zit is dat zoals elk jaar de vraag komt gaan we stoppen met de onderhouds antibiotica. De arts gaf aan dat er bijwerkingen van kunnen komen en nu Maarten het zo goed doet waarom niet stoppen. Helga is het wel met de arts eens dat stoppen geen kwaad kan en ik weet het niet. Zodra Maarten zich weer slechter gaat voelen, hoesten en verkouden wordt kunnen we altijd weer beginnen met een ab kuur. Als eerst weet ik nog een eens wat de bijwerkingen zijn op lange termijn daar ga ik morgen eerst over bellen naar de arts. Merk gewoon dat ik baal dat we nu al drie jaar lang hier over na moeten denken en er elk jaar weer een discussie ontstaat. Wat het ook gaat worden ik wil natuurlijk het beste voor mijn jochie maar wat is dat...

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo, ik zou Maarten gewoon lekker aan de onderhoudsantibiotica laten! Vroeger ben ik op aanraden van mijn arts er ook mee gestopt omdat het zo goed ging, maar daar heb ik nu nog spijt van.. Een tijd erna begon alles bergafwaarts te gaan en ik weet niet of dat ook was gebeurd als ik gewoon aan de onderhoudsantibiotica was gebleven. Je weet het niet, maar als het daarmee goed gaat, waarom zou je er dan mee stoppen?

Groetjes Gwen

Maarten zei

Hoi,

Inderdaad kan dat een dilemma zijn, Ik kan alleen mijn eigen ervaring hier geven. Ik gebruik nu ruim 30 jaar een onderhoudsdosis ab. En het gaat heel goed met me. Ik weet niet of dit alleen dkomt door de ab, maar ik heb nog nooit een ziekenhuisopname gehad voor een ab kuur via infuus.

Het lijkt erop dat ik dus geluk heb gehad met het beleid van mijn kinderarts.

Succes met de keuze,

Esther zei

hoi Petra, balen joh dat Maarten is afgevallen. Maar ja net wat je zegt... alle nieuwe dingen kosten ook een boel energie. En daarnaast is hij wel in de lengte gegroeid!! Tja die ab dilemma. Lastig! Je zou het natuurlijk kunnen proberen en dan duidelijk afspreken dat wanneer het niet gaat je gewoon weer gaat beginnen. Misschien dan een paar weekjes kwakkelen, maar dan weet je wel zeker of het met/ zonder ab kan!! Succes hoor

groetjes
Esther