28 jul 2008

mazzel

Zo op mijn vrije dag wanneer Maarten ligt te slapen dan lees ik vaak verhalen vanuit CF cafe.Nu ook weer een verhaal van een kindje in de buik 14 weken oud en dan al afwijkingen in de darmpjes. Vaak lees ik samen komen we er wel, we genieten van de dag in de toekomst kun je niet kijken. Dat doen we ook zeer zeker met Maarten, hij heeft de meest voorkomende vorm van CF maar het is toch bij elk kind weer anders. Dan mogen wij van veel geluk spreken dat Maarten het tot nu toe heel goed doet. Vorige week was Maarten bij zijn tante zij gaf hem extra enzymen bij zijn fruit hapje. Jawel Maarten poept nu nog beter helemaal geen olie bij zijn ontlasting (hoort bij CF).Zelf is het voor mij een hele drempel om weer extra te geven, maar nu geef je het gewoon extra is alleen maar goed voor hem.
Dan is er nog de angst voor alle verkoudheden die er aan komen, ook met dit weer (koud, warm, jas aan, zweten) wat andere ouders ook zeggen we kijken naar nu wat er morgen is weten we niet.
Ik ga ff lekker wandelen met m'n jochie die net wakker is geworden.
gr peet

Geen opmerkingen: