11 mei 2011

zembla

Afgelopen zaterdag was er een uitzending bij zembla over antibiotica. het schijnt dat er in kippenvlees 90% resten van antibiotica zit,in rund en varkensvlees 15%. Ik schrok daar van, Eigenlijk wist ik het wel een beetje vooral wat kip betreft.Het meest schokkende vond ik dat er mensen zijn die resistent zijn geraakt van antibiotica, ook al mag nu volgens de wet de vee arts alleen antibiotica voor te schrijven, er wordt nog veel te veel gegeven aan die dieren. Het is voormij wel duidelijk dat ik hier iets mee wil. Over het algemeen eten wij niet veel vlees,Maarten is weg van die groenteburgers en kaasburgers maar toch in ieder geval gaan we over op biologischvlees en ik wil uitzoeken of het goed is voor Maarten zonder vlees groot te worden. Er zitten neem ik aan toch veel goeie stoffen in die Maarten nodig heeft. Ik ga na mijn bevalling op onderzoek uit.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Petra,
Het is helaas al heel lang bekend dat kippenvlees vol antibiotica wordt gepompt. Zelf ben ik een echte vleesliefhebber maar kip eet alleen maar als het biologisch is. Jammer dat er zo met ons voedsel geknoeid wordt he? :-( Levi krijgt trouwens alleen maar biologisch vlees en als het kan ook biologische groente/aardappelen/fruit/sap. Eigenlijk zou geen vlees eten het beste zijn volgens mij...maar ja...voor een biefstukje kun je mij 's nachts wakker maken! ;-P
Succes nog even met de laatste loodjes!
Groetjes Lydia

Anoniem zei

Hallo,

Jullie kennen mij niet en ik jullie ook niet.
Maar ik kom toevallig op jullie site terecht.
Onze dochter (8jaar) is resistent geworden voor AB nog veelvuldig AB gebruik. Maar mss ook wel mede door het eten van kippenvlees. Bij haar is een MRSA-bac. ontwikkeld. Ze heeft ook nog de pech dat ze een chronische oorontseking heeft en doordat ze recistent is,is vorige jaar de onsteking 2 keer naar binnen geslagen met hersenvlies-ontsteking als gevolg!! Voor ons dus ook biovlees!! Succes met jullie manneke. En probeer de resistentie voorteblijven!!