20 feb 2011

MAARTEN

Maarten wordt volgende week maandag al weer 3 jaar. 3 mooie jaren, waarin wij nooit hadden gedacht dat hij het zo goed zou doen. Als je weet dat je zoon met een chronische ziekte geboren is, dan ga je internet af. Ja en dan zie je de meest verschrikkelijke verhalen en lees je dat de levensverwachting niet hoog is. Dat is dan niet alleen maar slikken, maar je wereld stort in en denkt alleen maar aan dat mooie kleine jochie in je armen. Nu 3 jaar later staat mijn leven niet in het teken van CF, genieten we van Maarten zoals hij is ondeugend, vrolijk, vriendelijk en de wereld willen verkennen. Toch maakt het me soms wel bang en denk wat staat Maarten en ons nog te wachten? helaas kan niemand mij dat vertellen, het maakt me soms bang, verdrietig en onzeker het is een heerlijk kind.
Als ik niet zwaarmoedig denk, dan geloof ik in het medicijn dat Maarten en velen andere mensen met CF kunnen helpen want HOOP DOET LEVEN, Helga en ik gaan hier voor en plukken elke dag.
De afgelopen dagen heb ik zo ontzettend genoten van Maarten hij wordt zo oud, zelf z'n kleren aandoen, lekker buiten spelen, gek doen met z'n mamma's gewoon genieten met elkaar.
Op naar zijn verjaardag want dat wordt weer één groot feest.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En dat wordt het nog heel veel jaren, zegt een moeder van een volwassen super fitte dochter met cf (van 24). Jullie kind heeft het heel lang goed. Leef en pieker niet!

Anoniem zei

Waarschijnlijk heeft jullie Maarten een goed lang leven voor de boeg, met nieuwe medicijnen, maar door de uitstekende behandeling ook zonder de nieuwe medicijnen. De verhalen van anderen op internet hebben niets met Maarten te maken. Maarten schrijft zijn eigen geschiedenis en die is altijd anders dan je denkt of waar je bang voor bent. Volwassen cf-ers die een prima leven leiden zie je niet op cf cafe. Mijn dochter van 20 heeft een super conditie en voelt zich heel gezond en dat al die twintig jaren. Met haar dubbele Delta F508 werd ons destijds een doemscenario voorgeschoteld in het WKZ in Utrecht. Jullie doen het denk ik uitstekend. Genieten van het moment en al die andere prachtige momenten die zullen volgen. Dat zouden alle mensen moeten doen. Een fijne verjaardag!

opa Joop zei

Deze anonieme reacties hebben 100% gelijk Maarten schrijft inderdaad zijn eigen geschiedenis, dit manneke is zo vrolijk van nature en staat ook midden in het leven.
Het is een en al plezier met hem en wat is het soms een boender, hij heeft echte leuke jongensstreken over hem. ik kan het weten want ik ben zijn opa

Linda zei

Hey Petra en Helga!

Hartelijk gefeliciteerd met de 3e verjaardag van Maarten! Ik hoop gauw weer lekker met hem te kunnen knuffelen, maar tot die tijd: Knuffel Maarten maar fijn voor me ;-)

Liefs, Linda