4 jun 2008

13 maart

Op 13 maart werden we gebeld door de huisarts, er was een afwijking gevonden in het hielprikje.

Totale paniek wat zal het zijn?

Na een half uurtje kwam de huisarts, zij gaf aan dat er een afwijking op het gebied is gevonden van CF. Sinds januari 2008 zit deze test bij het hielprikje bij één op de tien baby's klopt deze afwijking.

Je wereld stort op dat moment in, je gaat googelen (leest de meest erge dingen etc.) zegt tegen elkaar nee dat zit toch niet bij jou in je familie en de donor is toch geheel getest?

Om niet te lang hier op door te gaan, we moesten met Maarten, 3 weken oud, een zweettest doen en een darmonderzoekje.

Na vier weken wisten we het zeker Maarten had CF in de volks mond taaislijmziekte. Dan komen de angsten ga ik Maarten overleven?, moet hij continu naar het ziekenhuis? kan hij gewoon kind zijn net als ieder ander kind?

Nu twee maanden later na veel pijn en verdiet ben ik dankbaar dat de CF is ontdekt bij het hielprikje want als hij in Amsterdam was geboren dan wisten we van niks. Het is op dit moment een gezonde vrolijke jongen, die goed groeit en goed eet.

Ik ben er van overtuigd dat de medischie steeds beter wordt.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi, ik kom net via cf-cafe op jullie website. Bij mijn dochtertje wordt CF ook vermoed. Zij is precies 1 jaar ouder dan jullie Maarten, helaas zat in onze regio CF nog niet in het hielprikje. Ik herken de angst waar je over schrijft, ik kan gewoon niet geloven dat het ons overkomt. Dat ons lieve meisje zo'n ernstige ziekte onder de leden heeft. De zweettest was verhoogd, maar nog niet boven de 60 waardoor wij nog even moeten wachten op de definitieve uitslag, maar alles wijs in de richting van CF. Wat staat je leven dan op z'n kop zeg...pfff. Ik vind het knap hoe jullie er mee om gaan, ik hoop dat ik dat zelf tzt ook zal kunnen. Nu ben ik alleen nog maar aan het huilen...